سه شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۶۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فروش 60 دلاری هر کیلو روده دامی به اروپایی‌ها

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان روده گفت: سالانه حدود 100 میلیون دلار روده دامی به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

جمشید نفر  اظهار کرد: عمده صادرات روده ایران به کشور‌های اروپایی و عمدتا آلمان است و وارداتی که در این زمینه نیز داریم برای صادرات مجدد این محصول است.

وی با بیان این‌که روده تنها محصولی است که 100 درصد آن صادر می‌شود، گفت: مصرف عمده‌ این محصول برای صنایع غذایی است و مصرف داخلی آن تقریبا صفر است.

قیمت هر کیلوگرم روده 60 دلار است
نفر با بیان این‌که قیمت صادراتی روده، گران و حدود 60 دلار (تقریبا 200 هزار تومان) در هر کیلوگرم است، گفت: از روده برای تهیه مواد آرایشی نیز استفاده می‌شود و به دلیل اینکه پروتئین خاصی در روده وجود دارد، این پروتئین در خارج از کشور از روده استخراج می‌شود و در بهترین کرم‌های آرایشی و بهداشتی از این نوع پروتئین استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان روده با بیان اینکه واردات روده از کشور‌های اطراف ایران صورت می‌گیرد، افزود: در گذشته برای تهیه راکت‌های ورزشی و نخ بخیه نیز از روده استفاده می‌شد که در حال حاضر مصرف روده برای تهیه این اقلام کاهش یافته است و بیشتر برای تهیه سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نفر در بخشی از این گفت‌وگو اظها کرد: با توجه به تورم داخلی، بالا‌رفتن هزینه‌ها و کاهش برابری یورو نسبت به دلار از رقبای خارجی عقب ماندیم و با توجه به ویژگی‌های خاصی که روده دارد و دارای اشتغال‌زایی فراوان بوده و خاصیت ضد تورمی دارد، بهتر است دولت از آن حمایت‌های خاصی داشته باشد.

وی حمایت دولت از صادر‌کنندگان روده را یکی از عواملی دانست که می‌تواند موجب پیشرفت و افزایش صادرات این محصول ارزآور شود.

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها