پرورش تخصصی گوسفند و بز

پرورش تخصصی گوسفند و بز

این وبلاگ به طور اختصاصی به مسایل مختلف تاثیر گذار بر پرورش گوسفند و بز میپردازدو شامل موضوعات فنی و اخبار....مربوط به دام سبک است
پرورش تخصصی گوسفند و بز

پرورش تخصصی گوسفند و بز

این وبلاگ به طور اختصاصی به مسایل مختلف تاثیر گذار بر پرورش گوسفند و بز میپردازدو شامل موضوعات فنی و اخبار....مربوط به دام سبک است

تصادف با قطار با گوسفندان

ایرنا - فرماندار شهرستان خرمبید گفت : بر اثر سهل انگاری چوپان وبی توجهی به امر اطلاع رسانی تعداد 134راس گوسفند در برخورد با قطار  تلف شدند.
  این دامها از بیمه حداقلی برخوردار می باشند.
 حوزه های مربوطه نسبت به پیش بینی اینچنین حوادثی قبلا اطلاع رسانی لازم را انجام داده بودند.

نکته :با توجه به اینکه این محور از جمله مناطقی است که محل کوچ عشایری و دیگر دامداران میباشد لذا لازم است که دامداران هشدارهای لازم و رعایت ساعت مناسب عبور در این منطقه را برای تردد رعایت نمایند .






قوانین رانندگی جالب در دنیاو مرتبط با گوسفند


در این مطلب چند نمونه از قوانین رانندگی عجیبب دنیا را به نقل از صبحانه آنلاین، ذکر کرده‌ایم که برخی از آن‌ها براستی جالبند.

* در  روسیه اگر ماشین شما بیش از اندازه کثیف باشد به طوری که بتوان روی آن نقاشی کشید یا چیزی نوشت، راننده دو هزار روبل (حدود 55 دلار آمریکا) جریمه خواهد شد. بعلاوه، شست‌وشوی اتومبیل با دست در ملا عام نیز غیرقانونی است زیرا برای محیط زیست می‌تواند ضرر داشته باشد. راننده‌های روسی باید ماشین خود را حتما به کارواش ببرند.

* در قبرس اگر راننده با دست و صورتش شکلک غیراخلاقی در بیاورد یا حتی اگر دست خود را از ماشین بیرون بیاورد، حدود 25 تا 35 یورو جریمه نقدی خواهد شد. این قانون برای این وضع شده است تا راننده‌ها به دلایل مختلف و با بهانه و بی‌بهانه دست خود را از روی فرمان برندارند.

* در آفریقای جنوبی این چوپان‌ها هستند که در جاده فرمانروایی می‌کنند. یعنی در جاده آسفالته به جای اینکه حق با راننده ماشین باشد، با چوپان و گله اوست. قانون این کشور می‌گوید اگر چوپان بخواهد، راننده باید ماشین را متوقف کند تا او گله‌اش را از میان جاده عبور دهد. اگر راننده از این قانون سرپیچی کند، 500 دلار  جریمه خواهد شد.

* ادب و احترام فقط در رفتار و فرهنگ مردم ژاپن اهمیت نداردبلکه  حفظ ادب یکی از قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور آسیایی است. اگر هنگام عبور با ماشین، آب موجود در جاده روی عابر پیاده پاشیده شود، راننده آن اتومبیل 60 دلار جریمه خواهد شد.

* در انگلیس راننده‌ها در نتیجه خوردن ساندویچ یا سیب در حین رانندگی جریمه خواهند شد.

* در برخی از کشور‌ها همچون ایتالیا برخی از قوانین رانندگی به مناطق ویژه‌ای محدود می‌شود. به طور مثال، در مانیلا طرح زوج و فرد دارند و راننده‌ها می‌توانند بر اساس شماره آخر پلاک خودروی خود در این منطقه تردد کنند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه هستند.

* در آمریکا نیز قانون‌های عجیب هست. در مونتانا حمل گوسفند در کامیون بدون حضور فردی به عنوان ناظر غیر قانونی است. در نوادا نیز حمل شتر در بزرگراه‌ها غیر قانونی است.

نکته و تحلیل : در ایران هر سال به علت تصادف تعداد بسیاری گوسفند و سایر دام ها کشته میشوند. کافی است سری به سایت های معتبر بزنیم و کلمه تصادف گوسفندان را جستجو کنیم . به نظر لازم است آموزش های بیشتری در این زمینه به رانندگان و دامداران داده شود. زیرا باعث خسارت به منابع تولیدی میگردد.







گوسفندی که فکر می‌کند سگ است


این گوسفند به مانند سگ ها به دنبال جمع کردن گوسفندان درون طویله است و هیچوقت در جمع آن ها رویت نمی شود در مقابل او همیشه نزدیک سگ گله می چرخد و حتی چند باری سعی کرده است که صدای ان ها را نیز تقلید کند.
باشگاه خبرنگاران - چندی پیش یک فیلم جالب در شبکه ها به صورت گسترده منتشر شد که در آن گوسفندی حرکات سگ های گله را تقلید می کرد. این ویدیو باعث شد تا خیلی زود این گوسفند کوچک و 10 ماهه معروف شود.

"مایری مکنزی" صاحب این گوسفند است و می گوید:"این گوسفند بامزه از همان بدو تولد بسیار کوچک بود و همه فکر می کردند که به خطار جثه کوچکش زنده نماند اما سگ گله از او محافظت کرد و همیشه مراقبش بود . به همین دلیل این گوسفند خودش را بیشتر به سگ ها نزدیک می داند"

این گوسفند به مانند سگ ها به دنبال جمع کردن گوسفندان درون طویله است و هیچوقت در جمع آن ها رویت نمی شود در مقابل او همیشه نزدیک سگ گله می چرخد و حتی چند باری سعی کرده است که صدای ان ها را نیز تقلید کند.

صاحب 51 ساله این گوسفند درادامه آورده است:" این موضوع بسیار عجیب است و به مانند آن را من تا به حال ندیده بودم"

گوسفندی که فکر می‌کند سگ است (+عکس)







سرقت دام و راههای مقابله با آن

کشف ۴۰۰ راس دام سرقت شده در زرندیه .


فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پیشوا افزود:  چند فرد با صورت بسته به داخل دامداری وی هجوم آورده و با تهدید سلاح گرم، نزدیک 50 گوسفند و گوساله و مقداری وجه نقد را به سرقت بردند.93/2/9


 نکته و تحلیل : یکی از مبادی احتمالی زیان دامداران سرقت است که به شیو ه های مختلف مانند سوراخ کردن دیوار دامداری و غیره انجام میشود.

با بکارگیری نگهبان آموزش دیده و هوشیار  و نصب تجهیزات مانند دوربین , رادار , و مجوز سلاح و استحکام دیوار (با نصب توری در بتون) و داشتن ضخامت و  ارتفاع مناسب  ونصب  نرده های حفاظ این مشکل رفع میشود.