پرورش تخصصی گوسفند و بز

پرورش تخصصی گوسفند و بز

این وبلاگ به طور اختصاصی به مسایل مختلف تاثیر گذار بر پرورش گوسفند و بز میپردازدو شامل موضوعات فنی و اخبار....مربوط به دام سبک است
پرورش تخصصی گوسفند و بز

پرورش تخصصی گوسفند و بز

این وبلاگ به طور اختصاصی به مسایل مختلف تاثیر گذار بر پرورش گوسفند و بز میپردازدو شامل موضوعات فنی و اخبار....مربوط به دام سبک است

غار تاریخی گوسفند


http://taarmeh.comبرگرفته از سایت طارمه

02
03
04
05


گرچه این غار سال هاست که تبدیل به محلی برای نگهداری احشام شده، اما یکی از غارهایی است که در طول دوران مختلف تاریخی مورد استفاده قرار می گرفته. از کشف برخی از ابزارهای سنگی که پیشینه این غار را تا دوران پیش از تاریخ می برد .....

این غار تاریخی که یکی از بزرگترین غارهای موجود در شهرستان کازرون نیز محسوب می شود ......

گوسفند عربی استان خوزستان

خصوصیات ظاهری :

سفید شکری-سیاه قهوه ایی یا ترکیبی از رنگ های مذکور ,معمولا فراوانی رنگ سفید در گله ها بیشتر است. شکل بینی :در قوچ برآمده و خمیده است

شکل پوزه : نسبتا پهن است

وضعیت شاخ :اکثر قوچ های نژاد عربی دارای شاخ هستند و تعداد کمی به صورت ته شاخ مشاهده میشوند.میش اکثرا بدون شاخ هستند .در تعداد کمی ارآنها ته شاخ مشاهده میشود

اندازه دنبه : نسبت به سایر نژاد ها کوچکتر و وزن آن 2/5-3 کیلو گرم است

شکل دنبه :در گوسفند یکی از عوامل تعیین کننده نژاد دنبه است .دنبه در این نژادمعمولا تا بالای مفصل خرگوشی مدور با دنبالچه (اس s)شکل است.

میانگین دوره آبستنی :147-155روز است.

متوسط تولید پشم :1/8- 3/8کیلو گرم است.

درصد باروری 74/54

درصد بره زایی :76

درصدز ایش: 75

درصد چند قلویی زایی:3/3

منبع :کتاب کامل راهنمای پرورش گوسفند ترجمه و تدوین :جوادنصر - امید دیانی

سرشیر با کیفیت در قوتورسویی سبلان


برگرفته از سایت سبلان نیوزhttp://sabalannews.ir

بهشت آب‌های ایران، جایی در دامنه کوه سبلان، ناشناخته و بکر، ییلاق عشایری که از قشلاق دشت مغان به این منطقه کوچ می‌کنند؛ هوای کوهستانی و طبیعتی بی‌نظیر؛ اینجا روستای قوتورسویی است. اگر قصد دارید به جای متفاوتی سفر کنید، قوتورسویی پیشنهاد مناسبی برای شما است،...........

غذاهای محلی

مجاورت با عشایر و زندگی کوچ‌نشینی باعث شده غذاهای محلی قوتورسویی به کباب و آش دوغ خلاصه شود. مسافران سال‌هاست که ترجیح می‌دهند در مدت زمانی که در روستا اقامت دارند از گوشت گوسفندانی کباب بپزند که در دامنه سبلان دائم درحال چریدن هستند.


گوسفندانی که در ارتفاعات سبلان می‌چرند شیر مرغوبی دارند که این فرآورده نه برای مالک بلکه به عنوان دست‌مزد به چوپانان می‌رسد! به‌همین خاطر پیدا کردن سرشیر اصل مستلزم سرزدن به چادرهای عشایر اطراف است. به گفته اهالی، سرشیر قوتورسویی از لحاظ کیفی جزو مرغوب‌ترین سرشیرهای شمال غرب کشور محسوب می‌شود و شاید همین امر باعث شده تا غروب‌ها پس از بازگشت گوسفندان از چراگاه، مسافران برای خرید سرشیر راهی سیاه چادرها می‌شوند.

هدیه دو گوسفندقوچ و اسب به ظریف و صالحی


1394/05/05 


مقدمات واگذاری اسب زمرد و قوچ به ظریف مهیا شد

به دنبال انعکاس خبر هدیه .... یک کشاورز اردبیلی به ظریف، حاج شمس‌الدین محمدی کلاسرلو با حضور در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه مقدمات تحویل اسب زمرد و گوسفند قوچ را فراهم کرد.


به گزارش سبلان نیوز، این روستایی خوش‌نیت عصر امروز با حضور در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اردبیل تلاش کرد تا مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا اسب زمرد و دو گوسفند قوچ از نژاد شاهسون عشایر کلاسر را تقدیم وزیر امور خارجه کند.

قرار است این دو گوسفند به عراقچی و صالحی هدیه داده شود.

این روستایی در حاشیه این حضور در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بیان کرد: هدف بنده از این کار قدردانی از تلاش دولتمردان به ویژه تیم مذاکره‌کننده است که در رفع مشکلات جوانان ما و به ویژه توانمندی اقتصادی این مرز و بوم تلاشی جدی انجام دهند.

شمس‌الدین محمدی گفت: زمانی که بنده در ماه مبارک رمضان از تلویزیون مشاهده می‌کردم که چقدر وزیر امور خارجه کشورمان در تب و تاب است تا این مذاکرات به سرانجام برسد بسیار خوشحال می‌شدم و سر سجده پیش درگاه الهی فرود می‌آوردم که چنین فرزندانی دلسوز و توانمندی برای این کشور با جان و دل خدمت می‌کنند.

این چهره سرشناس جامعه عشایری بیان کرد: ما عشایر سلحشور، غیرتمند و در عین حال پاک ضمیر هستیم که در همه صحنه‌ها همراهی‌هایمان را به انقلاب و نظام و دفاع از خط ولایت امام و رهبری اعلام کرده‌ایم.

محمدی افزود: بنده در نهایت صداقت و اوج اخلاص از داشته‌ها و توانمندی‌های خودم این اسب زمردین خود را تقدیم ظریف می‌کنم و دو گوسفند قوچ را نیز به عراقچی و صالحی به پاس زحماتشان تقدیم می‌کنم.

 

 وی در پایان سخنان خود یادآور شد: امیدواریم در سایه همه این تلاش‌ها و رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان این انقلاب فضایی فراهم آید تا همه در آرامش زندگی کرده و سایه شوم بیکاری، مجرد ماندن جوانانمان و آرزو به دل ماندن بسیاری از جوانان از خواسته‌‌ها و نیازهایشان برای همیشه از زندگی آنها رخت بربندد.

عشایر سردابه


جام جم آنلاین : عشایر منطقه سردابه زندگی خود را با خودکفایی مبتنی بر دامداری و کشاورزی و نیز ساده زیستی در دامنه های سرسبز سبلان ادامه می دهند.
عکاس : سجاد پاداش -http://www1.jamejamonline.ir
1391/04/14
مدیر وبلاگ :این مناطق بکر با مرتع سرسبزو انواع گیاهان معطر و خوشخوراک  و آب زلال محیطی فوق عالی برای پرورش گوسفند و دام های دیگر است . و باعث بالا بودن کیفیت گوشت , شیر ,روغن ,پشم و سایر محصولات دامی است خوشبختانه این کوچروان با برکت همان طور که از وسایل موجود در چادر ها پیداست  دارای امکانات زندگی امروزی هستند و چهره و صورت رنجوری ندارند ولی در برخی مناطق عشایری به علت فشار کار و  کمبود امکانات رفاهی  و بهداشتی چهر ه ها آنان سرشار از رنج و فشار است ودر سنین نه چندان بالا  مقدار زیادی شکسته می شوند.
جا دارد  که  در این مناطق با آموزش و اهدای وسایل رفاهی رایگان  و تجهیزات کاری فشار را از این کوچ گران پر کار بردارند .




http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359676.jpg

http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359650.jpg

http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359662.jpg

http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359671.jpg

http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359695.jpg

http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359704.jpg

http://www.hipersian.com/uploads/admin/L00816359775.jpg