پرورش تخصصی گوسفند و بز

پرورش تخصصی گوسفند و بز

این وبلاگ به طور اختصاصی به مسایل مختلف تاثیر گذار بر پرورش گوسفند و بز میپردازدو شامل موضوعات فنی و اخبار....مربوط به دام سبک است
پرورش تخصصی گوسفند و بز

پرورش تخصصی گوسفند و بز

این وبلاگ به طور اختصاصی به مسایل مختلف تاثیر گذار بر پرورش گوسفند و بز میپردازدو شامل موضوعات فنی و اخبار....مربوط به دام سبک است

رویانا اولین گوسفند شبیه‌سازی شده خاورمیانه(برگرفته از سایت پژوهشگاه رویان )

میراث رویانا
تولد رویانا اولین گوسفند شبیه‌سازی شده خاورمیانه در هشتم مهرماه سال 85 طلیعۀ حرکت نوین دانش بیوتکنولوژی کشور در جهت تولید داروی‌های نوترکیب بود.
رویانا زندگی خود را همانند دیگر حیوانات شبیه سازی شده در لوله‌های آزمایشگاهی آغاز کرد و زمانی که جنین اولیۀ رویانا توان تکوین طبیعی خود را روز هفتم زندگی آزمایشگاهی خود اثبات کرد به رحم مادر جایگزین خود منتقل شد و آبستنی مادر رویانا پنجاه روز  بعد از انتقال جنین قطعی شد.
royana

145 روز بعد از انتقال جنین، برخلاف بسیاری از حیوانات شبیه‌سازی شده و نیز همتای قبلی خود که در بدو تولد به علت مشکلات نوزادی قادر به ادامۀ حیات نبوده‌اند، رویانا با عمل سزارین متولد شد و به‌رغم شرایط نا پایدار بدو تولد توانست زندگی خود را به صورت یک بره سالم و شاداب آغاز کند.
سلامت رویانا نه تنها مهر تاییدی بر توانمندی فناوری شبیه‌سازی محققان کشور بود، بلکه محرک و دست‌مایۀ اصلی ادامۀ تحقیقات گسترده در جهت انتخاب بهترین گونۀ پستاندار اهلی برای شبیه سازی با هدف تولید داروهای نوترکیب بود.
در این راستا اگر چه شبیه سازی موفق در گاو با تجربۀ تلخ از دست رفتن دو گوسالۀ شبیه‌سازی شده «بنیانا» و «تامینا»  همراه شد، تجربۀ کاملا موفق و چشمگیر تولد بزغاله‌های شبیه‌سازی شده موسوم به «حنا» نشانة آن بود که گونۀ بز بهترین گزینه برای تولید حیوانات شبیه‌سازی شدۀ تراریخت است. نهایتا، تولد موفقیت‌آمیز بزغاله‌های تراریخته حاوی ژن تولید فاکتور 9 انعقاد خون انسانی زنجیرۀ موفقیت‌های کشور در زمینۀ فناوری تولید حیوانات تراریخته را کامل کرد.
رویانا سومین سال زندگی خود را با دردهای مزمن و نامشخص در ناحیۀ بطنی آغاز کرد و معاینات مکرر انجام شده توسط تیم دامپزشکی قادر به تبیین عارضۀ خاصی نشد. با این حال ادامۀ روند تحلیل این حیوان به همراه عدم تشخیص یک ضایعۀ خاص، نگرانی‌های موجود در زمینۀ وجود سندروم مرگ زود‌رس حیوانات شبیه‌سازی شده را تشدید می‌کرد.
با این وجود گرچه ارائۀ درمان‌های حمایتی، شدت روند تحلیل رویانا را تقلیل می‌داد ولی قادر نبود از شدت رنج ناشی از بیماری رویانا بکاهد. لذا در آخرین بررسی به عمل آمده تصمیم گرفته شد که رویانا نیز مانند «دالی» با مرگ آسان از تحمل زجر بیماری رهانیده شود.
اگرچه معاینات اولیه پس از مرگ، احتمال نارسایی مزمن کبدی با علت نامشخص را مطرح می‌کند، مطالعات کامل ممکن است بتواند علت اصلی تحلیل جسمی حیوان را مشخص کند.
جسد رویانا، اولین حیوان شبیه‌سازی شده خاورمیانه، پس از تاکسیدرمی در پژوهشگاه رویان نگهداری می‌شود تا برای همیشه به عنوان نماد توانمندی دانش بیوتکنولوژی کشور در معرض دید همگان باشد.
اگر چه رویانا تولد خود را مدیون فناوری شبیه سازی بود ولی دانش نوین بیوتکنولوژی کشور جهش عظیم خود را مدیون اعتبار و نیروی برخاسته از نام رویانا می‌داند.

نظرات 1 + ارسال نظر
Atropat پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 22:00 http://mavi-download.blogsky.com/

سلام

لگه با تبادل لینم موافقی منو با اسم دانلود کده ی ماوی لینک کن و بیا بگو با چه اسمی لینکت کنم
http://mavi-download.blogsky.com/
با تشکر

به وب سایت شما سر زدم خوب بود مخصوصا دانلود شب های برره. من (بجز فیلم های طنز و مستند )زیاد اهل فیلم دیدن نیستم .امیدوارم با تلاش بیشتر وب سایت پر ببیننده ایی داشته باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.